W czwartek, 5 grudnia 2019 roku, odbyło się wyjście uczniów klasy II a do Biblioteki Pedagogicznej w Pile. Dzieci uczestniczyły w zajęciach z kodowania pt. „Czekając na święta”. Podczas spotkania uczniowie poznali zasady programowania OZOBOTA, czyli niewielkiego robocika, który potrafi odczytać polecenia przedstawiane za pomocą sekwencji kolorów.  Dzieci bawiły się świetnie,  kodując trasy dla ozobota na kartach pracy przedstawiających worek i dzwonek świętego Mikołaja. Z niecierpliwością czekamy na następne zajęcia. 

W środę 4 grudnia 2019 r. uczniowie z klasy 2a i 2c prezentowali swoje pasje i zainteresowania. Dzieci przygotowały prezentacje i wystawy swoich hobby. W holu szkoły było gwarno, panował fantastyczny nastrój, można było porozmawiać o zainteresowaniach wśród kolegów i koleżanek, obejrzeć przyniesione eksponaty lub podziwiać występy muzyczne, taneczne i sportowe rówieśników. Był to  dzień, w którym uczniowie mieli możliwość jeszcze lepiej poznać się nawzajem i podyskutować  o tym, co przygotowali w swoich prezentacjach.

29 listopada 2019 r., uczniowie klasy 6e, pojechali do Muzeum Kultury Ludowej w Osieku, by tam wziąć udział w warsztatach przybliżających staropolskie wróżby. Uczestnicy zajęć brali udział w darciu pierza, wróżeniu z wytopionego wosku i ołowiu czy wypieku katarzynek.  Uczniowie poznali także pracę młynarza, garncarza i kowala oraz zwiedzili starą szkołę. Na chętnych, czekała również możliwość przejazdu bryczką a na zmarzniętych ognisko.              Agnieszka Wargin

Włączając się w miejskie działania przedświąteczne Zespół Nauczycieli Przedmiotów Artystycznych we współpracy z RCK Fabryka Emocji w Pile, zorganizował dwudniowe warsztaty integracyjne dla nauczycieli i uczniów naszej szkoły, przeprowadzone przez plastyka p. Annę Budych wraz z sekcją "Kuferek Różności" pt: "Decoupage na tkaninie". Spotkania odbyły się 2 i 3 grudnia 2019 r. w Klubie Seniora przy ul. Bydgoskiej 68 w Pile. Celem spotkania była promocja aktywnych form spędzania czasu wolnego poprzez poszerzanie wiedzy i zainteresowań. Głównym założeniem było działanie ukierunkowane na odkrycie nowych technik oraz nabycie umiejętności niezbędnych do ich realizacji. Podczas pracy, fantazja i kreatywność uczestników była niewyczerpana. Nauczyciele i uczniowie rozwijali swe zdolności pod opieką fachowego instruktora, który wspierając i zachęcając do wysiłku, doprowadził każdego do osiągnięcia sukcesu. Warsztaty były okazją do międzypokoleniowej integracji i atrakcyjną formą spędzenia czasu wolnego w oczekiwaniu na nadchodzące święta...

We wtorek 26 listopada 2019 r. uczniowie klas czwartych zorganizowali Andrzejki. W tym dniu sale lekcyjne zmieniły się w "komnaty wróżb". Nauczycielki: p. A. Marcinek, A. Płóciennik, M. Trzebiatowska i B. Nosek zadbały o magiczny nastrój. Przepowiadały wszystkim chętnym przyszłość z kart, wróżyły również z kostek, kolorowych kartek, kombinacji cyfr z daty urodzenia. Każdy uczestnik andrzejkowych szaleństw z niecierpliwością przekłuwał papierowe serce, aby odczytać imię swojej sympatii, losował magiczne bileciki, na których widniały nazwy zawodów przyszłości, bądź szukał swojej szczęśliwej liczby. Katalog wróżb był obszerny i bogaty, a każdy pragnął wywróżyć sobie coś wyjątkowego. Wiele śmiechu i radości dostarczały dzieciom przepowiednie. Wszyscy gorączkowo czekali na to, by dowiedzieć się, kto jako pierwszy z klasy zmieni stan cywilny, będzie bogaty i komu w życiu się powiedzie. Imprezie towarzyszyła dobra muzyka. Po wróżbiarskich uniesieniach był czas na dyskotekę. Wszyscy bawili się wesoło. Zmęczeni i głodni uczniowie mogli odpocząć i posilić się przygotowanymi z myślą o Nich słodkościami.

W piątek, 29 listopada 2019 roku, odbył się w bibliotece szkolnej konkurs czytania ze zrozumieniem dla uczniów klas IV „Czytam, więc wiem”. Jego celem było doskonalenie czytania, jako umiejętności rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów w zakresie umożliwiającym zdobywanie wiedzy oraz rozwijanie zainteresowań czytelniczych uczniów.

W konkursie wzięło udział 9 uczniów, po 3 reprezentantów poszczególnych klas czwartych. Na pytania uczestnicy odpowiadali indywidualnie, w formie pisemnej. Ich zadanie polegało na tym, aby w jak najkrótszym czasie przeczytać 2 teksty i poprawnie odpowiedzieć na 18 pytań.

Laureatami zostali: Sława Łusiewicz IVb - I miejsce, Marcel Molak IVa - II miejsce, Jakub Wiśniewski IVc - III miejsce.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom!