Strategie RUN
Nauczyciele w programie - Rozwijanie uczenia się i nauczania (RUN) pracują nad wprowadzeniem pięciu strategii RUN do swojej pracy z uczniami. Strategie zostały zaczerpnięte z prowadzonego w USA od roku 2007 programu Keeping Learning on Track (KLT), przez Educational Testing Service.
Strategia I:
Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.
Strategia I z perspektywy ucznia: Lepiej się uczę, jeśli wiem, po co i czego mam się nauczyć.
Strategia II:
Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań pokazujących, czy i jak uczniowie się uczą.
Strategia II z perspektywy ucznia: Lepiej się uczę, jeśli nauczyciel rozmawia ze mną o moich postępach i w każdej chwili wie, na jakim etapie nauki jestem.
Strategia III:
Udzielanie uczniom takich informacji zwrotnych, które umożliwiają ich widoczny postęp.
Strategia III z perspektywy ucznia: Lepiej się uczę, jeśli nauczyciel udziela mi informacji zwrotnej - co zrobiłem dobrze, co i jak powinienem poprawić i jak mogę się dalej rozwijać.
Strategia IV:
Umożliwianie uczniom korzystania w procesie uczenia się z wiedzy i umiejętności koleżanek i kolegów.
Strategia IV z perspektywy ucznia: Lepiej się uczę, jeśli korzystam z wiedzy i umiejętności moich koleżanek i kolegów.
Strategia V:
Wspomaganie uczniów, by stali się autorami i podmiotami swojego procesu uczenia się.
Strategia V z perspektywy ucznia: Lepiej się uczę, jeśli jestem świadomy i odpowiedzialny za swój proces uczenia się.