Jeśli masz dwie drogi do wyboru, zawsze wybieraj trudniejszą dla ciebie
(Zbigniew Herbert)
Rok 2018 uchwałą Sejmu był poświęcony Zbigniewowi Herbertowi, dlatego zainspirowani przez naszą polonistkę Ewę Semanicką, przygotowaliśmy lekcję dla swoich rówieśników. Nadaliśmy temu działaniu nazwę Projekt Klasa – Klasie. Herbert. Przygotowane zostały materiały na gazetkę ścienną oraz scenariusz montażu słowno – muzycznego. Po zgromadzeniu potrzebnych materiałów i przydzieleniu ról, przystąpiliśmy do prób, by 14 lutego 2019 r. zaprosić rówieśników. Wszyscy mieliśmy tremę, zdawaliśmy sobie bowiem sprawę, że nie jest łatwo występować przed młodzieżą. Zaproszona klasa 3g wraz z p. Moniką Szczygieł zajęli miejsca na przygotowanej widowni, by wysłuchać, jakim chłopcem i uczniem był Zbigniew Herbert, jakie zdobył wykształcenie, jakie piętno wywarła na nim II wojna światowa oraz jak przebiegała kariera poetycka. Informacje biograficzne przeplatane były recytacją wierszy „Pan od przyrody” oraz „O dwu nogach Pana Cogito”. 45 minut lekcji minęło błyskawicznie. Na zakończenie uczniowie otrzymali notatkę o życiu i twórczości Zbigniewa Herberta. Mogli też obejrzeć wystawkę książek i materiału ilustracyjnego. Jesteśmy przekonani, że dużo się nauczyliśmy i lepiej poznaliśmy swoje możliwości.
(kl. III J)
A oto jakie opinie o lekcji wrazili się uczniowie, którzy mieli możliwość wysłuchać Projektu Klasa – Klasie. Herbert.
Bardzo lubię twórczość Herberta, więc spotkanie poświęcone jego osobie, było dla mnie nie lada gratką. Mogłam dowiedzieć się kilku ciekawostek z życia poety i lepiej poznać jego twórczość. Plusem było to, że całość prezentowana była przez koleżanki i kolegów z równoległej klasy, co według mnie wpłynęło na lepszy odbiór. - Klaudyna
Uważam, że przedstawienie osoby poety, jakim był Zbigniew Herbert, przez klasę III J było bardzo ciekawe. Mogliśmy się dowiedzieć, jak wyglądało życie Herberta, gdzie się uczył, jakie miał zainteresowania, a nawet czym się zajmował, gdy skończył edukację. Poznaliśmy tematykę utworów, które tworzył. - Jakub
Podobało mi się to, że spotkanie nie było nudne. Przedstawiono twórczość poety w sposób zwięzły, informacje były ciekawie dobrane. Myślę, że należy pochwalić klasę III J, ponieważ każdy uczeń dołożył swoją cegiełkę do przedstawienia. Cieszę się, że mogłem uczestniczyć w tym przedsięwzięciu. - Dawid
Jeśli masz dwie drogi do wyboru, zawsze wybieraj trudniejszą dla ciebie
(Zbigniew Herbert)
Rok 2018 uchwałą Sejmu był poświęcony Zbigniewowi Herbertowi, dlatego zainspirowani przez naszą polonistkę Ewę Semanicką, przygotowaliśmy lekcję dla swoich rówieśników. Nadaliśmy temu działaniu nazwę Projekt Klasa – Klasie. Herbert. Przygotowane zostały materiały na gazetkę ścienną oraz scenariusz montażu słowno – muzycznego. Po zgromadzeniu potrzebnych materiałów i przydzieleniu ról, przystąpiliśmy do prób, by 14 lutego 2019 r. zaprosić rówieśników. Wszyscy mieliśmy tremę, zdawaliśmy sobie bowiem sprawę, że nie jest łatwo występować przed młodzieżą. Zaproszona klasa 3g wraz z p. Moniką Szczygieł zajęli miejsca na przygotowanej widowni, by wysłuchać, jakim chłopcem i uczniem był Zbigniew Herbert, jakie zdobył wykształcenie, jakie piętno wywarła na nim II wojna światowa oraz jak przebiegała kariera poetycka. Informacje biograficzne przeplatane były recytacją wierszy „Pan od przyrody” oraz „O dwu nogach Pana Cogito”. 45 minut lekcji minęło błyskawicznie. Na zakończenie uczniowie otrzymali notatkę o życiu i twórczości Zbigniewa Herberta. Mogli też obejrzeć wystawkę książek i materiału ilustracyjnego. Jesteśmy przekonani, że dużo się nauczyliśmy i lepiej poznaliśmy swoje możliwości.
(kl. III J)
A oto jakie opinie o lekcji wrazili się uczniowie, którzy mieli możliwość wysłuchać Projektu Klasa – Klasie. Herbert.
Bardzo lubię twórczość Herberta, więc spotkanie poświęcone jego osobie, było dla mnie nie lada gratką. Mogłam dowiedzieć się kilku ciekawostek z życia poety i lepiej poznać jego twórczość. Plusem było to, że całość prezentowana była przez koleżanki i kolegów z równoległej klasy, co według mnie wpłynęło na lepszy odbiór. - Klaudyna
Uważam, że przedstawienie osoby poety, jakim był Zbigniew Herbert, przez klasę III J było bardzo ciekawe. Mogliśmy się dowiedzieć, jak wyglądało życie Herberta, gdzie się uczył, jakie miał zainteresowania, a nawet czym się zajmował, gdy skończył edukację. Poznaliśmy tematykę utworów, które tworzył. - Jakub
Podobało mi się to, że spotkanie nie było nudne. Przedstawiono twórczość poety w sposób zwięzły, informacje były ciekawie dobrane. Myślę, że należy pochwalić klasę III J, ponieważ każdy uczeń dołożył swoją cegiełkę do przedstawienia. Cieszę się, że mogłem uczestniczyć w tym przedsięwzięciu. - Dawid