Dwa dni 19 i 20 września część uczniów z naszej szkoły spędziła w Warszawie, biorąc udział w realizacji projektu: „Pilanie w Warszawie w roku 500-lecia Miasta Piły”.

Wyjeżdżaliśmy o godz. 3 w nocy i po siedmiogodzinnej podróży dotarliśmy do pierwszego punktu naszego napiętego harmonogramu wycieczki. Zaczęliśmy od zwiedzania Stadionu Narodowego, na którym właśnie odbywały się przygotowania do Top Gear Live. Nasze wrażenia były niesamowite, tym bardziej, że mogliśmy podziwiać popisy formuł, przygotowujących się do spektaklu motoryzacyjnego.

Kolejnym ważnym punktem wyjazdu było spotkanie z Prezydentem Polski- Bronisławem Komorowskim, który przyjął nas w swoim pałacu. Gośćmi Prezydenta RP byli również Prezydent Piły- pan Piotr Głowski, poseł- Adam Szejnfeld i senator Mieczysław Augustyn. Po wysłuchaniu przemówień był poczęstunek i „minuta dla fotoreporterów”- mogliśmy zrobić sobie pamiątkową fotkę z Głową Państwa.

Następnie udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich, a potem do Sejmu RP, gdzie byliśmy świadkami obrad Senatu. Na koniec długiego dnia wszyscy pilanie biorący udział w projekcie, spotkali się na pokazie fontann, który był przygotowany specjalnie dla naszego miasta. Po całodziennym zwiedzaniu zakwaterowaliśmy się w hotelu Aramis, aby zregenerować siły na drugi dzień pobytu.

W piątek, punktualnie o godz. 11 staliśmy wraz z innymi pilskimi szkołami pod Pałacem Staszica i wzięliśmy udział w happeningu z dumą prezentując olbrzymią flagę z barwami Piły. Ponadto w górę uniosły się balony w kolorach: czerwonym, zielonym i białym oraz przemówił do nas nikt inny, jak Stanisław Staszic. Po godzinnej demonstracji mogliśmy wraz z przewodnikiem przejść się po Starym Mieście i poznać historię niektórych zabytków. O 22.00 byliśmy z powrotem w Pile.

Uczniowie SP 2 godnie reprezentowali nasze miasto w stolicy, pogoda dopisywała a nam pozostały miłe wspomnienia, zdjęcia i zakupione pamiątki.