W grudniu 2020 r. podczas zajęć online pierwszoklasiści mieli okazję spotkać się z panią Anną Czerniawską, wokalistką z zespołu Dikanda oraz mamą naszych uczniów: Janka z kl. 1b i Julki z kl. 7b. Pani Ania wspólnie z Jankiem zaprezentowała dzieciom bajkę muzyczną pt. „Kopciuszek” ze zbioru Jana Brzechwy „Bajki samograjki”.  Przy okazji uczniowie zapoznali się z instrumentami: akordeonem, cytrą oraz dzwonkami. Z zainteresowaniem  wysłuchali utworów do bajki na te trzy instrumenty.  Dzieci dziękują za ciekawe spotkanie z książką i muzyką.

Uczniowie klasy I b w roku szkolnym 2020/2021 biorą udział w akcji „Czytam sobie. Pierwsza klasa! realizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Wydawnictwo Harper Collins Polska we współpracy z programem Szkoła Ucząca Się. Seria „Czytam sobie” to zestaw książek, które pomagają w nauce czytania. Seria została podzielona na trzy poziomy: „Poziom 1 – składam słowa”, „Poziom 2 – składam zdania” i „Poziom 3 – połykam strony”. Program ma na celu zachęcić uczniów do nauki samodzielnego czytania, pokazać, że czas z książką może być przyjemny, ale też aktywny i twórczy. Czytanie to podstawowa umiejętność, która ma wpływ na sukcesy w szkole i poza nią, na rozumienie otaczającego świata, a także pozytywne relacje z rówieśnikami. Celem działań jest budowanie w uczniach pasji czytelniczej poprzez różne zabawy i aktywności związane z książkami. Uczniowie mają do przeczytania i zilustrowania dziesięć książek z serii „Czytam sobie”. Uczniowie otrzymali zakładki do książek, plany lekcji, magnesy. Rodzice otrzymali poradnik: „Jak wspierać naukę i rozbudzać pasję czytelniczą u swoich dzieci”.  Uczniowie z wielkim entuzjazmem przystąpili do akcji czytelniczej „Czytam sobie. Pierwsza klasa”. Przygodę z książkami rozpoczęli w październiku i kontynuowali przez całe półrocze. Dzieci chętnie czytają książki, ilustrują je, rozwiązują swoje problemy utożsamiając się z bohaterami książek. Wzmacniając nawyk czytania, rozwijają empatię, wyobraźnię i kreatywność, a także ducha współpracy. Rodzice, aktywnie wspierają i kibicują klasie uczestniczącej w projekcie. Mają przyjemność obserwować sukcesy szkolne swojego dziecka – ciekawość, otwartość, bogate słownictwo, empatię. Podczas lekcji on-line chętni uczniowie mieli możliwość głośnego czytania we współpracy z rodzicem. Koleżanki i koledzy z klasy na podstawie lektury układali historie, krótkie opowiadania z elementem fantastycznym. Chętnie ilustrowali odczytywane fragmenty oraz wyciągali wnioski jak postąpić, aby uniknąć przykrych konsekwencji różnych zachowań. Zwieńczeniem akcji „Czytam sobie. Pierwsza klasa! będzie zaszczepienie bakcyla czytelniczego u uczniów i wręczenie Dyplomu Czytelnika.

W grudniu z inicjatywy Samorządu i Samorządziku odbył się szkolny konkurs plastyczny pt. „Bezpieczne ferie zimowe”. Konkurs adresowany był do chętnych uczniów klas I-III oraz IV - VIII. W tym roku czas wypoczynku zimowego jest szczególny i różni się od aktywności zimowych podejmowanych przez dzieci w minionych latach. Jednak niezależnie, jak planujemy spędzić ferie zawsze należy zadbać o bezpieczeństwo.

Celem konkursu było propagowanie bezpiecznego wypoczynku uczniów w czasie ferii zimowych i pobudzenie wyobraźni dzieci - jak mogą bezpiecznie i zdrowo wypoczywać, aby nie narazić siebie oraz innych na niebezpieczeństwa. Wyniki konkursu:

Kategoria klas I - III:

I miejsce – Anna Wróbel kl. 1 b,

II miejsce – Oliwia Troczyńska kl. 2 e,

III miejsce – Piotr Wawszkiewicz-Prus kl. 3 d.

Wyróżnienie otrzymują: Aleksandra Bąkowska kl. 1b, Jakub Wrzesinski z kl. 2 e, Patrycja Flisik 1 b, Kornelia Ćwiertnia kl. 1 b, Antonina Maciąg kl. 1 c, Hanna Kaźmierczak kl. 1 b.

Kategoria klas IV – VIII:

I miejsce – Julia Czerniawska kl. 7 b, Aleksandra Kopacz kl. 7 b

II miejsce – Wiktor Jans kl. 4 a,

III miejsce – Martyna Bąkowska kl. 4 d.

Organizatorzy - opiekunowie Samorządu dziękują uczniom za wszystkie przesłane prace. Gratulujemy Wam pomysłowości i kreatywności i życzymy udanego i bezpiecznego wypoczynku.

Powstanie Warszawskie zapisało się na  kartach historii jako jedno z najważniejszych wydarzeń kształtujących polską tożsamość. Było uosobieniem wartości, takich jak patriotyzm, wolność czy determinacja w przeciwstawianiu się wrogowi. Niestety, wraz z odchodzeniem ostatnich uczestników walk o stolicę, wśród kolejnych pokoleń świadomość jego znaczenia stopniowo zanika. Aby choć w minimalnym stopniu wyrazić swoją wdzięczność żyjącym jeszcze bohaterom tamtych dni, przez najbliższe dwa miesiące – wrzesień i październik, uczniowie klas szóstych uczestniczyć będą w ogólnopolskiej kampanii „BohaterON w Twojej szkole!”. W tym roku każda klasa przygotowuje albumy z podziękowaniami dla bohaterskich obrońców stolicy.

Uczniowie klasy 6f zamanifestowali swoją wdzięczność obecnością pod pomnikiem bohaterów, gdzie zapalili symboliczne znicze. Ze względu na powstańcze stroje, byli zaczepiani przez przechodniów, mieli więc okazję opowiedzieć o akcji i zachęcić do wsparcia finansowego żyjących jeszcze Powstańców.

Uczniowie klas 6f, 6c i 7f przygotowali pamiątkowe albumy dla Powstańców, do których dołączyli listy, w których symboliczny sposób wyrazili swoją wdzięczność, pamięć i szacunek dla Bohaterów.

Czym można zająć się w domu podczas zbliżających się ferii? Proponujemy udowodnić znajomość ortografii i oddać się rywalizacji o nagrody! Do ciekawej zabawy w ramach Dyktanda Zimowego zaprasza serwis internetowy Dyktanda.pl.

Ideą Dyktanda Zimowego jest zaoferowanie uczniom szkół oraz dorosłym, rozrywki idącej w parze z utrwalaniem zdobytej w szkole wiedzy na temat ortografii. Do tego dołączono pierwiastek zdrowej rywalizacji o liczne nagrody. 

Konkurs rozpocznie się równocześnie ze startem świątecznej przerwy w polskich szkołach (23.12.2020 r.) i potrwa aż do końca ferii, czyli do niedzieli 17 stycznia 2021 r. W tym przedziale czasu w serwisie będą stopniowo publikowane kolejne dyktanda konkursowe. Łącznie przewidziano ich 100! Za uzupełnienie każdego dyktanda konkursowego użytkownik serwisu będzie otrzymywał odpowiednią liczbę punktów. Nagradzana będzie liczba prawidłowych odpowiedzi oraz czas spędzony na rozwiązaniu dyktanda - im szybciej (a przy tym poprawnie), tym lepiej.

Punkty będą sumowały się w rankingu, który wskaże zwycięzców. Nagrody rzeczowe trafią w ręce aż 20 uczestników! Zdobywcy trzech pierwszych miejsc będą mogli wybrać zestawy LEGO oraz poduszki relaksacyjne z oferty Relaksacyjne.pl. Nagrodami za uplasowanie się na miejscach 4-6 będzie książka oraz poduszka relaksacyjna. Natomiast uczestnicy, którzy znajdą się na miejscach 7-20, dostaną książki od sponsorów. Organizator postarał się o to, aby żaden z uczestników nie odszedł z pustymi rękami. Każdy, kto zdecyduje się wziąć udział w Dyktandzie Zimowym, otrzyma 30-dniowy dostęp próbny do serwisu Legimi.

Dyktanda w serwisie Dyktanda.pl rozwiązuje się poprzez uzupełnianie wskazanego tekstu według zasad ortografii, wstawiając w poszczególne słowa odpowiedniej formy zapisu głosek: u/ó, h/ch/ rz/ż. Duże zainteresowanie serwisem jednoznacznie wskazuje, że jest to wygodny i skuteczny sposób utrwalania wiedzy. Chętnie korzystają z niego zarówno uczniowie szkół podstawowych, jak i licealiści, a także dorośli.

Konkurs prowadzony jest wyłącznie online, a udział jest bezpłatny. Zachęcamy do rejestrowania się w portalu Dyktanda.pl i do dołączania do wspólnej zabawy w ramach Dyktanda Zimowego.

Zapisy do konkursu odbywają się pod adresem: https://dyktanda.pl/konkursy/dyktando-zimowe